Saturday, December 29, 2012

Rambutan Milk KoKo Nescafe Shake

Assalamualaikum...

Menu apa petang ni?...jom cuba minuman buah-buahan..rambutan milk shake..resepi ni datangnya dari blog I love My Life..izinkan saya kongsi resepi yeah..makasih Hasue..rambutan shake yang saya buat, ada penambahan campuran koko, aiskrim vanila dan nescafe..disebabkan saya penggemar koko, maka tercetuslah idea nak cuba resepi campur mencampur ni..saja nak tahu, apa rasa rambutan milk shake ni bila tambah serbuk koko, aiskrim dan nescafe.. sekadar mencuba..boleh tahan la..rasa manis rambutan tu yang power..ditambah dengan ais kiub..sejuk sejuk nyaman tekak..buat lemak lagi saya..hehe..sekali sekala..resepinya kat bawah..



Sumber: Hasue (I Love My Life)
Tester :  ibuayah-loveofmylife.blogspot.com




Bahan-bahan:
Untuk 1 gelas 
1 tin rambutan dlm tin termasuk airnya sekali - saya guna rambutan segar(1 cawan)*
1 tin susu cair
7 ketul ais kiub
50ml air suam*
sedikit gula (jika perlu) - saya guna 2 sudu kecil*

nescafe - dicairkan pekat 2 titik 
serbuk koko - tabur
1 sudu aiskrim vanilla  - topping

*jika guna rambutan segar, hiriskan isinya (jangan ada selapuk).




Cara-cara:
Blendkan bahan yang bertanda *
Kemudian masukkan susu cair, dan ais kiub ke dalamnya. Blend lagi hingga agak sebati. Jangan halus sangat (supaya ada rasa isi rambutan)
Tuangkan dalam gelas hidangan. Taburkan serbuk koko, 2 titik nescafe pekat dan aiskrim vanila (topping)
Sedia untuk dihidangkan.




Nak tengok resepi asal klik SINI..


Mudahkan..rambutan milk shake coco nescafe ni ada rasa manis dan pahit.. tapi tak la manis sangat dan tak la pahit sangat..just nice..nak rasa.. cubala resepi ni..kalau nak cuba dengan buah-buahan lain pun apa salahnya..yang minumnya anda sendiri kan..hehe..


Selamat Mencuba




1 comment: